ParallelImage

 مربیان مهر، پیشگامان پویایی

موسسه تعالی از سال 1386 اقدام به برگزاری پروژه های مختلف آموزشی و مهارت های زندگی برای اقشار مختلف نموده است.

برای ما آموزش، مشاوره فردی و گروهی، مهارت افزایی و ایجاد فضای مناسب برای بكارگیری آموزه ها برای جوانان، زنان و مددجویان پارسی زبان در راستای ارتقاع سطح تعالی فردی، بهبود سطح زندگی و تاثیرگذاری اجتماعی هدفمند، اهمیت ویژه ایی دارد. با توجه به تجربه ی برگزاری دوره های آموزشی موسسه، برآن شدیم دوره هایی برای تعدادی از معلمان و مربیان مدارس کم برخوردار و مراکز عام المنفعه کار با کودک برگزار کنیم.

بدیهی است با توجه به اهمیت و تاثیر گذاری معلمان در جامعه و پرورش نسل آینده ایران، به معلمان و مربیانی شاداب، امیدوار، مهرورز، توانمند و با حال خوب نیاز دارد.  امید است  این پروژه به تواند علاوه بر کمک به بالا رفتن مهارت معلمان برای نظاره گری خویش و ارتباط بهتر با خود به دانشآموزانشان نیز به صورت غیر مستقیم کمک شود.

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری کودکان و نوجوانان در مدارس به فراگیر مطالب درسی تشویق می شوند این در حالی است که فرآیند تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان می باید اولویت اصلی مراکز آموزشی باشد. این مهم بر عهده معلمان و کادر آموزشی است. شرایط دشوار زندگی، نیاز ها و مشکلات معلمان از یک سو و جایگاه و نقش آن ها در تربیت کودکان از سوی دیگر، اهمیت برنامه ریزی و نگاه ویژه به معلمان را نشان می دهد.

توضیحات تکمیلی را می توانید در بولتن مقابل مطالعه کنید.

Picture
Picture
Picture

 دومین دوره مربیان مهر پیشگامان پویایی

 مربیان مهر، پیشگامان پویایی به منظور آموزش هدفمند و آگاهى مربيان و معلمان مناطق کم برخوردار استان تهران توسط جوانان موسسه تعالی برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی موسسه تعالی به همت داوطلبان تعالی پروژه مربیان مهر از اردیبهشت ماه  1402 با جلسات هماهنگی آغاز و تا پایان تیرماه 1402 ادامه خواهد داشت. این دوره  از 21 الی 23 تیرماه در قالب کارگاه های مختلف با رویکرد های گوناگون  روانشناسانی برگزار می شود.

جوانان داوطلب موسسه تعالی در قالب گروه های مختلف در حال جذب حمایت های گوناگون جهت برگزاری با کیفیت ترمربیان مهر، می باشند. جذب حمایت های مالی، وعده های پذیرایی، جذب وثبت نام مربی و معلم های مناطق کم برخوردار، گفتگو رایزنی با اساتید دانشگاهی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی و تبلیغات پروژه بخشی از فعالیت های تیم برگزار کننده است.

اساتید از گروه روانشناسی دانشگاه های شهید بهشتی،دانشگاه تهران، همچنین موسسه انتخاب بهتر برگزاری کارگاه ها را بر عهده خواهند داشت.

 

Picture
سلامی دوباره
مربیان مهر پیشگامان پویایی 
شادی، مهر، ارزشمندی
 
جلسه هماهنگی پروژه مربیان مهر، پیشگامان پویایی  به منظور آموزش هدفمند و آگاهى مربيان و معلمان مناطق کم برخوردار استان تهران در موسسه تعالی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه تعالی به همت داوطلبان تعالی پروژه مربیان مهر از بهمن ماه با جلسات هماهنگی آغاز شده و تا پایان خرداد 1401 ادامه خواهد داشت.
بعد از ماه رمضان  و در 22 و 23 اردیبهشت ماه کارگاه های مختلفی با رویکرد های مختلف روانشناسانه برگزار می شود. 
 
در این جلسه داوطلبان موسسه علاوه بر گزارش بخش های مختلف اجرایی، در خصوص نحوه جذب معلم‌ها، سناریو برنامه و بخش های اجرایی گفتگو کردند.  
Picture

 

 

سمینار مجازی مربیان مهر، پیشگامان پویایی

موسسه تعالی، 14 مهر به مناسبت روز جهانی معلم سمینار "مربیان مهر، پیشگامان پویایی" ویژه  معلمان و مربیان سمن ها، خیریه ها و مراکزنگهداری کودکان مناطق کم برخوردار را به صورت مجازی برگزار کرد.

در این سمینار که به صورت لایو ودر فضای اینستاگرام موسسه تعالی برگزار شد دکتر محمود تلخابی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و دبیرکارگروه آموزش و پرورش ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری  درخصوص"علوم شناختی و زندگی یک معلم" و آقای مجید ابوالقاسمی مشاور و روانشناس بالینی با موضوع" تاثیر عشق و معنا بر سلامت روان" سخنرانی کردند.

دوره تمرینات تعالی ویژه مربیان

 

با توجه به شروع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری برنامه حضوری مربیان مهر به صورت حضوری، برآن شدیم تا از اسفند ماه سال 98 دوره مجازی تمرینات تعالی را برای مربیان مهر برگزار نماییم

اولین دوره تمرینات ویژه مربیان از 26 اسفند 98 شروع شد و در 31خرداد 99 به پایان رسید.در این دوره تعداد 60نفر از مربیان مراکز خیریه و سمن های حوزه کودک و معلمین منطقه 1 حضور داشتند

مربیان شرکت کننده در این دوره با برخی از مفاهیم اولیه روانشناسی آشنا شده و با انجام برخی تمرینات به صورت روزانه به تمرین عملی آموزه های خود پرداختند.

شرکت کنندگان این دوره  به 4 گروهچه تقسیم شدند در کنار هر گروه از مربیان دو نفر از از داوطلبین با سابقه به عنوان حامی و پایشگر در کنار ایشان تا انتهای دوره حضور داشتند.   

دوره دوم تمرینات مربیان

 

با توجه به استفبال مربیان عزیز از دوره مجازی برگزار شده و درخواست ایشان مبنی بر برگزاری ادامه این دوره در تابستان 99 مرحله دوم دوره تمرینات تعالی با برگزاری جلسات تصویری آنلاین برای ایشان برگزار شد.

در این دوره مربیان علاوه بر40 مربیانی که دوره قبل را گذرانده بودند تعداد 15نفرمربی جدید نیز حضور داشتند.

این دوره از 5تیر ماه  آغاز شد و در این دوره مربیان در علاوه بر انجام روزانه تمرینات و ارائه آنها در جلسات تصویری مجازی نیز به منظور ارائه مفاهیم در این جلسات و طرح سوالات خود درخصوص تمرینات و مفاهیم حضور یافتند، این دوره در 31 شهریور ماه به پایان رسید.

ParallelImage
Loading