ParallelImage

موسسه تعالی ازسال ۱۳۸۶با برگزاری دوره "مفاهیم تعالی" گامی موثردر جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی و سلامت روان بخشی از جوانان جامعه آغاز کرد.

در این دوره ها که با هدف آشنایی بیشتر با خویشتن خویش و شناخت ابعاد مختلف زندگی و ارتباط موثر با خود و پیرامون (خود، خانواده، اجتماع) برگزار شده است بیش از ۳۵۰۰ نفر تا کنون شرکت داشته اند که نیمی از این افراد علاوه بر شرکت در دوره ها، وارد فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه موسسه نیز شده و به تمرین عملی آموزه های خود در بستر فعالیت داوطلبانه پرداخته اند.

از زمستان 1398 با توجه به پراکندگی جغرافیایی متقاضیان شرکت در این دوره و  همه گیری بیماری کوید ۱۹،  بر آن شدیم تا دوره "مفاهیم تعالی" را به صورت مجازی و با برگزاری جلسات آنلاین تصویری برگزار کنیم. این دوره ها شامل دو بخش جلسات کلاسی و انجام روزانه و مستمر تمرینات می باشد. در این دوره ها شرکت کنندگانی از 15 کشور و 37 شهر ایران حضور داشته اند.

 

Picture

هدف این دوره چیست؟

مفاهیم تعالی ، دوره ایست که به قصد:

شناخت بیشتر ویژگی های رفتاری و اخلاقی خود  و آگاهی به مسیر انتخاب های افکار، احساس و رفتار خود ، برگزار می شود .

یکی دیگراز اهداف این دوره این است که  هر یک از افراد شرکت کننده شناخت بهتری از خود پیدا کرده و با این شناخت اگاهی بتوانند ارتباط بهتری با خود و سپس با پیرامون و سایر بخش های زندگی خود برقرار کنند.

 

نحوه برگزاری دوره مفاهیم تعالی:

این دوره شامل دو بخش جلسات کلاسی آنلاین تصویری و انجام و ارائه روزانه تمرینات و مطالعه همزمان کتاب می باشد.

این در این دوره يك گروه اصلي در یکی از پیام رسان های اجتماعی ( واتس اپ) تشکیل می شود  که شامل تمامي افراد شركت كننده در دوره، مدرس دوره، حامیان و پایشگران می باشد.

مدرس دوره  مباحث را در جلسه تصویری مطرح کرده و به پرسش ها پاسخ می دهد و جلسات کلاسی بابت مطرح شدن مفاهیم وانجام پرسش و پاسخ شرکت کنندگان می باشد.

و در گروه واتساپی تمرین هایی مطرح می شود که شرکت کنندگان آن را انجام داده و گزارش انجام را ارسال می کنند.

 به  منظور حمایت بهتر از شرکت کنندگان و کمک به درک بهتر مطالب مطرح شده، شرکت کنندگان به گروه های كوچك تقسیم می شود و درهر گروه کوچک(گروهچه)  یک نفر به عنوان پايشگر* و حامی، در كنار شركت كنندگان دوره حضور دارد.

 

این دوره ها به صورت فصلی  برگزار می شود و در صورتی که شرکت کنندگان دوره را به اتمام برسانند، می توانند وارد دوره هاي تكميلي مفاهيم تعالي شوند.

 شرکت کنندگان دوره ها در صورت تمایل پس از اتمام فاز اول "مفاهیم تعالی" می توانند وارد فعالیت های داوطلبانه موسسه نیز شوند که توضیحات آن در بخش فعالیت های اجتماعی ارائه شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آتی "مفاهیم تعالی" به بخش دوره های آینده رجوع کنید.

 

*پایشگر: فردی با تجربه در زمینه ی انجام تمرینات است که به صورت داوطلبانه به عنوان حامی، ناظر و تایید کننده گزارش تمرینات درهر گروه حضور دارد. در صفحه پایشگری توضیحات تکمیلی دراین زمینه آورده شده است.

 

مدرس:

      نسیم قبادی

        تحصیلات:

  • دکترا مدیریت استراتژی از ژنو
  • کارشناسی ارشد روانشناسی خانواده دانشگاه شهید بهشتی



 



 

 

Picture

چه مفاهیمی در این دوره ارائه می شود؟

مفاهیمی از قبیل چرخه زندگی، ارتباط خواسته و داشته، نیازها و ماشین رفتار از دیدگاه گلسر، پنجره جو-هری، مثلث کارپمن، کودک-والد-بالغ بر اساس تئوری اریک برن، زاویه دید360درجه و نظریه آلیس ، جدول سود و بها و ... در این دوره ارائه می شود.

در کنار مفاهیم ارائه شده شرکت کنندگان به صورت روزانه تمریناتی را در راستای مفاهیم ارائه شده نیز انجام می دهند.  تمریناتی از قبیل شکرگزاری روزانه، پایش احساس و افکار، تمرینات ذهن آگاهی، چرکنویس روزانه و .... تعدادی از تمرینات در صفحه ی "نمونه تمرینات" آورده شده است

 

  تمرینات چیست؟

"تمرینات تعالی" خود دوره مستقلی می باشد که از سال ۱۳۹۶ با توجه به درخواست شرکت کنندگان دوره های تعالی به جهت ارتباط مستمر با مفاهیم آموزش دیده شده شروع شده است. در این دوره شرکت کنندگان با انجام تمرینات عملی روزانه و مستمر سعی در شناخت بهتری از خود و ایجاد عادات سازنده ای در نظاره گری به خود و رفتارها و باورها در طول روز دارند.

اکنون دوره های " مفاهیم تعالی" برگزار شده ترکیبی از هر دو دوره مفاهیم و تمرینات می باشد.

 

 

 

ParallelImage
Loading